EuRégiós marketingstratégia kidolgozása és szakértői konferencia
A Régiófókusz Kht. a Phare CBC 2002 Ausztria-Magyarország alapból támogatást nyert WESTPA EuRégiós marketingstratégia kidolgozására és szakértői konferencia lebonyolítására.
1.1. A projekt árfogó célja az, hogy a Nyugat-Pannon EuRégió sikeresen szerepeljen
az egyre nagyobb kihívást jelentő régiók versenyében. A projekt során megvalósuló
régiómarketing stratégia kidolgozása a közös gondolkodás és a térségi együttműködés
újszerű formája, aminek középpontjában a régió és annak szereplői állnak. A projekt
célkitűzésének megfelelően szükségessé válik a régió több irányú fejlesztésében
érdekelt szervezeteinek, intézményeinek megkeresése annak érdekében, hogy a régiómarketing
mögé minél inkább megszerezhető legyen a közakarat. A stratégia kidolgozását egy
felmérés előzi meg, amelyet a szakértők és a lakosság körében kívánunk lebonyolítani.
Ennek célja, hogy hiteles képet kapjunk a régió lakosságától és szakértőitől a
régióimázs vonatkozásában. Adatfeldolgozást követően kerül sor az elemzési munka
elvégzésére és a koncepcióalkotásra. A projekt zárását jelentő szakértői konferencia
és kiadvány már ennek eredményét lesz hivatott értelmezni és hasznosítani és ismertté
tenni.
A projekt feladatai
1.2. 1.Szekunder és primér kutatás elvégzése. A szekunder források mellett
szükség van elsődleges adatgyűjtésre is. Ezt a primér kutatást két alapsokaságban
– szakértői és lakossági – tervezzük megvalósítani régión
belül és azon kívül egyaránt.
2. Régiós marketingstratégia kidolgozása. A begyűjtött adatokkal való tevékenység
részben a projekt kutatási szakaszának záró fejezete, illetve a stratégia készítését
megalapozó munkálatok nyitó lépése lesz.
3. Szakértői konferencia és tanulmányút megvalósítása. A szakértői konferencia
és a szakmai tanulmányúton azok az érintett gazdaság-, terület-, vidék, környezetfejlesztési
szervezetek és intézmények, önkormányzatok szakértői vesznek részt, akik érdekeltek
egy ilyen program megvalósításában való együttműködésben.
4. Kiadvány készítése. A konferenciára elkészülő kiadvány tartalmazza azokat
az információkat, amelyek az elvégzett kutatással kapcsolatosak és közérdekűek,
valamint az előadók prezentációs anyagait.
1.3. Partnerek: 1.Regionalmanagement Burgenland, Együttműködés jellege: Segítségnyújtás
a stratégia előkészítésében: adatok, információk, best practice eszközök átadása
a szekunder és primer kutatások elősegítésére. Osztrák prezentáció biztosítása
a konferencián. Segítségnyújtás a tanulmányút szervezésében. 2. Nyugat-dunántúli
Regionális Fejlesztési Ügynökség, Segítségnyújtás a stratégia előkészítésében:
adatok, információk, best practice eszközök átadása a szekunder és primer kutatások
elősegítésére. Adatgyűjtés. Segítségnyújtás a stratégia elkészítésében. Előadó
biztosítása a konferencián. Segítségnyújtás a tanulmányút szervezésében.
1.4. A projekt első tevékenységének – szekunder és primér kutatás
- megvalósulásával létrejön egy információs adatbázis, továbbá 2 db kutatási
jelentés készül. Az interjús szakértői lekérdezés és a lakossági lekérdezés
egyenként 30 – 40 oldalas kutatási jelentése bőséges elemzést fog
tartalmazni a régió belső és külső imázsával, marketingvizsgálatával kapcsolatban.
A marketingstratégia kidolgozásának eredménye egy 40 – 50 oldalas
tanulmány. A 80 fős szakértői konferencia, valamint a 45 – 50 fős,
egy napos szakmai tanulmányút a régió jellemzően meghatározó célcsoportjának
kínál fórumot és tapasztalatcsere lehetőséget A 100 példányban elkészülő 20-25
oldalas konferencia-kiadvány az előadók prezentációiban megfogalmazott hasznos
információit fogja ismertté és hasznosíthatóvá tenni. A projekt közvetett kedvezményezettjei
a régió települései, kistérségei, fejlesztési célszervezetei. Az elkészült régiós
marketingstratégia az érintett szervezetek, önkormányzatok marketing tevékenységében,
elemzéseiben él tovább, illetve hasznosul.
1.5. A projekt pénzügyi fenntartásában mindenképpen számolunk a térség önkormányzatainak,
vállalkozásainak hozzájárulására, továbbá azokra a hazai és nemzetközi támogatásokra,
amelyek a régió marketingaktivitásának megvalósításához igénybe vehető. A régiómarketing
aktivitások a befektetők, turisták számának pozitív változását, azok vonzását
kívánja elérni. Ennek következtében a térség gazdasági kibocsátása emelkedik.
Az ebből származó plusz bevétel egy része a régiós marketingtevékenységek megvalósítására
fordítható.
|